duo voorzitterschap

Michiel Scheffer mrscheffer at WXS.NL
Mon Oct 25 21:20:21 CEST 1999

Beste Betty en lijsters,

Het belang van meer vrouwen in leidende functies is ook iets dat ik
graag onderschrijf. Het valt overigens wel mee met de verhouding
man/vrouw. Er zijn lange tijd drie vrouwelijke DB leden geweest en onder
de regio HB leden waren er vorig jaar nog vrouwen. Zo erg is het niet,
maar de balans kan beter. Dat ik een voorkeur heb voor Gerard Schouw
komt voort uit zijn moed om vorig jaar al te komen met een plan om de
partij te activeren. Dat Gerard Schouw een voordracht heeft ven het HB
is overigens belangrijker dan een aanbeveling door de fractievoorzitter
(mooi meegenomen maar niet essentieel), ook al is een kritische
samenwerking met de fractie van belang.

Wat mij betreft meer vrouwen in bestuur en ook in de PC. Er is overigens
een vacature voor Voorzitter en lid (voorjaarscongres 2000). Deze
kandidaatstellingen vervallen indien de PC een HB-Cie wordt, maar als er
goede kandidaten zijn voor leden dan is een uitbreidig van de PC
mogelijk. Op dit moment zijn er in de PC acht mannen en een vrouw, hier
past een ander geluid. Kandidaten kunnen zich bij mij aanmelden voor
informatie (ook telefonisch).

VrGr    Michiel Scheffer