Bzk.discussie.net

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Mon Oct 25 21:06:46 CEST 1999

Ha, Guido,

toch niet overspannen van de site van de enthousiaste internetgebruiker
BZK/MinGSIB?

Wat mij betreft is het interessanter om te zien of het werkt: of er veel
mensen zijn die bereid zijn een intelligente (of op zijn minst goedbedoelde;
geen gez..k dus) inbreng te leveren aan de
gedachtenvorming/idee-uitwisseling; met of zonder taal- en stijlfouten (mits
leesbaar en begrijpelijk).

De initiatieven van Roger, met name om zijn ambtenaren wat meer vrijheid te
geven, juich ik toe. Zouden meer departementen moeten doen.

Voor mijn oordeelsvorming wacht ik even af hoe eea gaat lopen en wat de
resultaten zijn.

Achtergrond: ik ben van mening dat Internet meer en meer moet groeien naar
een plaats waar opinies worden gevormd en uuitgewisseld over allerlei
democratische en maatschappelijke issues. Bij voorkeru op een wijze die een
link heeft naar het beleidsontwikkelings- en besluitvormingsproces op
bestuurlijk en politiek niveau. Niemand weet nog hoe dat moet (alhoewel ik
denk dat de zg werelden/atavras de aantrekkelijkheid van discussieplatformsa
op internet danig zullen gaan verhogen waardoor interactie aldaar toeneemt,
mits ook aangevuld met bv regionale lokaties waar men bv eens per twee
maanden over een bepaald issue een debat kan bijwonen in den vleze zodat je
elkaar ook eens ziet); experimenten zijn kortom zeer behulpzaam.

groet,

Theo