duo voorzitterschap

Mevr. B.S. van Lente-Groen bsgroen at XS4ALL.NL
Mon Oct 25 21:02:30 CEST 1999

Reeds is melding gemaakt vanhet volkomen mislukte experiment van het
duovoorzitterschap in Den Haag.Wat een debacle was dat!.
Duovooriztterschap heeft ook bij de PvdA niet gewerkt, Felix en Ruud waren
niet gelijkwaardig en het liep ook niet echt lekker.

Als we willen dat de partijorganisatie wordt verbeterd, dat een voorzitter
verstand heeft van politiek (maar niet te veel want de voorzitter mag
vooral de TK fractie niet voor d voeten lopen, volgens sommigen onder u),
en dat de voorzitter bovendien een bindende factor moet zijn, lijkt het
voor de hand te liggen dat het een vrouw moet zijn.
Als ik al het gekissebis en geouwehoer lees dat jullie, mannen-leden van de
lijst, elkaar doen toekomen, lijkt me de enige oplossing een vrouw te kiezen.
De enige vrouwelijke kandidaat voorzitter heeft ervaring in de politiek,
zij is moeder en werkt, dus kan absoluut goed organiseren en heeft ervaring
als bestuurder.

Bovendien stikt het HB al van de mannen die denken dat ze allemaal zo goed
weten wat goed voor ons is, dat een vrouw een welkome afleiding zou kunnen
en moeten zijn. Als zij niet goed gekwalificeerd zou zijn, had ik
dergelijke positieve discriminatie niet op de mail durven zetten, maar als
we de beide serieuze kandidaten vergelijken, kan er toch geen andere
conclusie worden getrokken dat wij als partij liever een vrouw dan een man
kiezen bij gelijke kwaliteiten??

Bovendien, Michiel Scheffer, ik weet niet of een aanbeveling door de
voorzitter van de TK-fractie een aanbeveling voor de leden moet zijn. Ik
denk vaak van niet, maar ja!