Financierings-circus D66

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Thu Oct 21 13:22:55 CEST 1999

 Marc-Jan Ahne <mjahne at home.nl> reageerde op mijn afwijzing van het
 propageren door D66 van het Amerikaanse kies-model met,
>Vreselijke wartaal?? Heb je het begin van je eigen reactie al een
>geprobeerd te lezen? Over wartaal gesproken.

 Dat geef ik toch juist aan ? Dat dit niet de keuze is, die je moet
 maken ? Natuurlijk is al dat Amerikaanse gedoe uit den boze. Waarom
 dan toch voortdurend doelbewust die richting op ?

>De penningmeester geeft helder aan waar de problemen liggen, de
>oplossing bevalt je niet dus lijkt het me een goede zaak dat je nu met
>alternatieve voorstellen komt.

 De penningmeester verpakt zijn alternatief in een ideologie en dat is
 gevaarlijk. Bovendien roept hij dat ook nog eens tot toekomstig model
 uit. Zelfs als hij daarin gelijk heeft (zou best kunnen, tenslotte is
 het nihilisme waaruit dit soort dwaze ideeen voortspruiten min of meer
 algemeen goed geworden), dan wil dat nog niet zeggen dat de keuze
 daarvoor goed zij.

 Er is geen alternatief voor een alternatief -daar is iets nu juist een
 alternatief voor. Je moet geen keuze maken tussen alternatieven (dat
 meen ik te lezen) maar tussen hoe iets nu gaat en een alternatief
 daarvoor. Het alternatief van de penningmeester is volslagen riducuul
 en werd in het 'Oog op Morgen' door D66'ers afgewezen (en door een
 verbaasde vragensteller -vond ik- belachelijk gemaakt).

 En als klap op de vuurpijl horen we nu dat er geen probleem is (en dus
 blijft er alleen een uiterst dubieus voorstel over). Over 'presentatie'
 gesproken...

 Ik snap hier dus helemaal niets van. Wat wordt er nu in hemelsnaam beoogd
 met dergelijke flauwekul ?

 Marc Fluks