D66 opties

M.J. Ahne mjahne at HOME.NL
Wed Oct 20 23:02:49 CEST 1999

wolter ates schreef:
> Er zal dus in elk geval een manier gevonden moeten worden om  die
> afdracht als weegfactor bij de volgende lijstvolgorde bepaling te kunnen
> laten gelden, denk ik.

Die manier is er ook, de gekozen vertegenwoordigers moeten bij hun
kandidering aangeven of ze bereidt zijn te voldoen aan de afdracht zoals
die voor dat niveau is vastgesteld. Bij het landelijk secretariaat kun
je opvragen welke kandidaten hier al dan niet toe bereidt zijn. Om te
bewerkstelligen dat iedereen bereidt is deze afdracht te doen zou het in
het kandidatenboek kunnen worden opgenomen (met zekerheid een manier om
van alle kandidaten een dergelijke verklaring te krijgen). Daarnaast zou
je bij het behandelen van de rekening van het voorafgaande jaar een
lijst kunnen publiceren van de mensen die hun afdracht niet hebben
gedaan. Die weging vindt dan bij de leden wel plaats.

> Uitzondering natuurlijk de niet afdragende politiker die ons 40 % van de
> stemmen bezorgt.

Juist dan wel afdragen, een beetje reserve opbouwen voor een misschien
minder goede toekomst is nooit weg.

Groet

Marc-Jan Ahne