[Re: business nieuws, gsm-netwerken, kabel]

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Wed Oct 20 03:48:06 CEST 1999

Beste Henk,

De AM zender van Businessnews houdt om 20.00 uur op met zenden en begint
ergens 's morgens (6.00 uur ?) weer.
Of dit ook zo is op de FM weet ik niet.
Na 20.00 uur zend het station non-stop muziek uit en is dus moeilijker te
identificeren.

Houdt er bij het testen van AM ontvangst ook rekening mee, dat betonstaal de
ontvangst vrij snel onmogelijk maakt. Heel soms, 's avonds en bij goed
radioweer, lukt het mij om staande voor het raam een zwak signaal van
Businessnews te ontvangen met een kwalitatief goede radio. Als ik iets meer
dan een meter m'n huis (van beton) in loop, ben ik het signaal weer kwijt.
Op de frequentie boven Businessradio, 1404 kHz zit een redelijk sterk
station. Daarmee valt te testen hoe de AM ontvangst in je huis is.
Lekker op de middengolf van je wekkerradio in bed naar Businessnews
luisteren is dus (waarschijnlijk) niet mogelijk.

MVG,
Max Kok

>Beste Max en Bert,
>
>Wel. Zet ik even de radio aan op de aangegeven frequentie. Hoor ik niks, om
>23.55 uur. Dus een commerciele club zomaar een mooie frequentie bieden
>zonder voldoende bereik of zenduren lijkt me zacht gezegd wat overbodig!
Een