incasso

paroscamabbing roscamabbing at TEBENET.NL
Wed Oct 20 00:49:13 CEST 1999

Hallo Max,

   * Even een reactie op voor mij bekend terrein. Ik las dat je nadat je
     de nota onbetaald had gelaten enkele herinneringen kreeg en een
     aanmaning en pas daarna de crediteur de vordering uit handen heeft
     gegeven. Op zich is het juist dat de kosten redelijk moeten zijn en
     zelfs dubbel redelijk. Het hangt er dus vanaf wat het incassobureau
     heeft gedaan, maar als bijvoorbeeld ook onderzoek is gedaan naar de
     verhaalsmogelijkheden dan lijkt mij 450,-- niet onredelijk. Niet
     ondenkbaar is ook dat het bureau een zeker risico loopt zoals
     Michiel Scheffer ook al opmerkte.
   *
   * Overigens ben ik tegen regulering, de eventuele excessen worden
     door de rechter eruit gefilterd en wie uit onwetendheid niet naar
     de rechter stapt zal ook door wetgeving niet tegen excessen
     beschermd worden.
   *
   * Paul Roscam Abbing.