AW: interactief interviewen met kandidaat voorzitters

Ad Huikeshoven en Mariëlle de Wit mdedewit at CASEMA.NET
Mon Oct 4 21:41:12 CEST 1999

Chido Houbraken schreef:

> Aanvulling:
> 7. Sinds wanneer bent u lid van D66 en welke functie vervult u of heeft vervuld binnen D66?
>
> Deze vraag is niet gericht op het bepalen van de ancienniteit en functie-geilheid, maar om een inzicht te kunnen geven in de (organisatorische) ervaring die iemand binnen de partij heeft opgedaan. Voor mij kan dat een inzicht geven in de mate waarop iemand op de hoogte kan zijn met de werkelijke situatie in het veld. Het voorzitterschap blijft voor mij in hoge mate ook een organisatorische functie.

Chido,

Naast je zeer uitgebreide en gestructureerde beantwoording stel je een aanvullende vraag. Die vraag wil ik zeker beantwoorden. Ik ben een jaar of tien lid (nr. 42594), eerst actief in de afdeling Maastricht (een werkgroep die moties voorbereidde voor het congres) en sinds 1993 binnen de afdeling Den Haag. Ik heb geparticipeerd in diverse werkgroepen ter ondersteuning van de gemeenteraadsleden, ik heb Hanneke
Gelderblom in 1993 geassisteerd bij haar werk voor de Eerste Kamer (onder andere het grote WAO debat, de zogeheten TBA), ik ben van 1993 tot 1998 lid geweest van de kascommissie van de afdeling, ik was/ben kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen, te weten de laatste plaats op de lijst, ik heb ooit voor een van de eerste tweedaagse congressen een activiteit mee helpen opzetten in de vorm van een lagerhuis-debat
(duidelijk favoriet: minimale organisatorische inspanning - maximaal resultaat wat betreft de tevredenheid van alle deelnemers aan zo´n activiteit).

Ad Huikeshoven