voorzitter

bettie groen bsgroen at HOTMAIL.COM
Sat Oct 2 13:17:18 CEST 1999

Een partijvoorziiter heeft mijns inziens slechts de rol de partij
organisatorisch op het rechte pad te houden. Uiteraard heeft de po9litiek
daarmee te maken, maar het is geen politieke functiue. Derhalve is het niet
belangrijk of de voorzitter het Binnenhof kent of niet. Alle voorzitters
hebben tot nu toe genoeg kennis gehad van de politiek.
Er is niets schandelijks aan wat ik zeg, als ik het heb over een pion van de
fractie. Dit wordt gefluisterd in de wandelgangen en bevestigd door allerlei
reacties op mijn mail hierover.

Hoe komt het toch dat er al veel kandidaten afvallen, voordat de termijn is
gesloten? Volgens mij heeft het te maken met een fluistercampagne, waarvan
de een voordeel heeft en de ander wordt de dupe ervan.
Goede kandidaten trekken zich terug op het moment dat iemand als Schouw in
de wandelgangen de steun heeft van de TK fractie.