Fwd: Re: Dien motie in: OVR-info op www gratis !

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Sat Oct 2 13:31:40 CEST 1999

At 08:12 2-10-99 CEST, Ramon Barends wrote:
>Motie: OV gratis op Internet
>constaterende dat:
>* de overheid het gebruik van openbaar vervoer wil stimuleren,
>* er de mogelijk is om reisinformatie via het internet te verkrijgen,
>
>overwegende dat:
>* het niet past in het stimuleringsbeleid om geld te laten betalen voor
>reisinformatie,
>* potentiële reizigers nu kunnen denken: ik ga op de bonnvooi, waarop ze dan
>later gaan klagen over hun reis bij familie en vrienden, waardoor het
>openbaar vervoer een slechte naam krijgt,
>
>spreekt uit:
> [...]

        Hierbij verzoek ik de leden van de Tweede Kamer een dergelijke motie in te
dienen - het is schandalig dat de zeer goede openbaar vervoer informatie
(gedetailleerd over huis-tot-huis verbindingen) die voorheen gratis is nu
via een niet kosteloos telefoonnummer opgevraagd moet worden wat bovendien
de toegang voor hen die niet van een prive-computer gebruik maken praktisch
onmogelijk maakt.
        Wilt U dit verzoek ondersteunen reply dan met "mee eens".

A,Dirkzwager.

BetterSystems,
Prof.Dr.A.Dirkzwager,
Educational Instrumentation Technology,
Computers in Education.
Huizerweg 62,
1402 AE Bussum,
The Netherlands.
voice: x31-35-6981676
E-mail: mailto:aried at xs4all.nl

When reading the works of an important thinker, look first for the
apparent absurdities in the text and ask yourself how a sensible person
could have written them."  T. S. Kuhn,  The Essential Tension (1977).