Fwd: Re: Dien motie in: OVR-info op www gratis !

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Sat Oct 2 08:12:31 CEST 1999

Motie: OV gratis op Internet

De ALV van Democraten 66, bijeen in openbare vergadering te Zutphen, op ??
november 1999,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat:
* de overheid het gebruik van openbaar vervoer wil stimuleren,
* er de mogelijk is om reisinformatie via het internet te verkrijgen,

overwegende dat:
* het niet past in het stimuleringsbeleid om geld te laten betalen voor
reisinformatie,
* potentiële reizigers nu kunnen denken: ik ga op de bonnvooi, waarop ze dan
later gaan klagen over hun reis bij familie en vrienden, waardoor het
openbaar vervoer een slechte naam krijgt,

spreekt uit:
dat reisinformatie gratis moet zijn, indien nodig zelfs gesubsidieerd, in
ieder geval voor internet, maar eigenlijk ook voor busboekjes etc.,

draagt het HB op om aan de TK-fractie te verzoeken om dit standpunt in de
Tweede Kamer der Staten-Generaal uit te dragen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Wie wil deze motie meetekenen [of moet die anders] ?

Stuur een mailtje... als je ondersteund zonder wijzigingen is het
makkelijker als je mij gewoon mailt. Als je hier over wil discussieren of
wijzigen of anderszins mail dan de lijst.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Weet iemand hoeveel handtekeningen iemand nodig heeft om een motie in te
dienen ? 25 ? En is dit een APM ?

Vriendelijke groeten,
Ramon Barends
r_barendsD66 at hotmail.com (voor de lijst)