nieuwe belangenorganisatie internetgebruikers?

chefren chefren at DDS.NL
Tue Nov 30 22:49:06 CET 1999

On 29 Nov 99, at 23:55, Ramon Barends (D66) wrote:

> Graag ! Doe maar naar de PNYX.

Ah ik ben geen lid van PNYX...

Hier een paar redelijk recente mailtjes:

= =

Date sent:              Fri, 15 Oct 1999 20:35:12 +0200
To:                     db-nl at dds.nl, participanten at db.nl, bestuur at db.nl
From:                   Hein van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl>
Subject:                bericht van bestuurder Hein
Send reply to:          db-nl at dds.nl

Beste lezers,

De stichting DB.NL is in een kritrieke fase beland. Zelf heb ik gemeend
dat bij gebrek aan steun en middelen, en gezien de geboorte van enkele
verwante organisaties,  plus het aantal gratis internetproviders,
gekoppeld aan enkele ontsporingen op de open lijst, de stichting beter
opgeheven kan worden. Twee andere bestuurders hebben dit standpunt
gedeeld. Enkelen van de open lijst en enige participanten hebben dat
bestreden. Misschien hebben ze gelijk. Mijn mening blijft overeind. Tot nu
heb ik gemeend als bestuuder te moeten aanblijven. De Heer Arie Dirkzwager
verdient het, meen ik, als voorzitter en idealist enige steun te krijgen.
Mijn aanblijven is enkelen onder u echter in het verkeerde keelgat
geschoten. Misschien terecht.  Ik wilde slechts Arie en `zijn" db.nl
steunen.  Dit wordt me publiekelijk kwalijk genomen. Het wordt daarom tijd
voor een besluit. Ik heb besloten me als bestuurder terug te trekken.
Graag zie ik een goed opvolging, wanneer althans een groep mensen denkt
dat db.nl toekomst heeft.  Chefren Hagens mag daarom opvolger zijn. Mijn
privé mening is niet relevant.  Erik van den Muijzenberg ook.  Zij zien
toekomst voor de stichting, ik niet. Zij menen met klem dat ik het
verkeerd zie. Misschien hebben ze gelijk. Hun gedrag op de lijst heb ik
als destructief ervaren, maar ik geef toe dat dit een subjectieve
observatie was en is, en derhalve geen reden mag zijn voor bestuurlijk
handelen. Zij  moeten hun kans krijgen. Het was derhalve fout van me mijn
persoonlijke pessimistische kijk op de toekomst van db.nl op te dringen
aan anderen.  Daarvoor mijn welgemeende excuses. Wellicht kunnen Hagens en
van den Muijzenberg de stichting nieuw leven inblazen. Ik ben bereid tot
een volgende fase advies en en bijstand te verlenen. Als bestuurder wens
ik echter terug te treden. Ik zal daartoe een schriftelijk bericht aan het
bestuur zenden (per brief dus). Ik wens ieder die mijn  bestuursplaats
inneemt succes toe.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl

Alleen de poster is verantwoordelijk voor het bericht, voor
verdere verspreiding is toestemming nodig van de auteur.

= =

Hein stapte uiteraard helemaal niet op. Vandaag confronteerde ik hem met het mailtje en hij ontkende min of meer dat hij het recentelijk had gemeld. Geen geheugen?

Of deze:

= =