armoedebeleid / 's-Graveland en burgemeester

wolter ates wates at EURONET.NL
Tue Nov 30 23:39:53 CET 1999

Hallo Nadja,

Uit de discussie rond dit onderwerp is me alleen duidelijk geworden dat
's-Gravenland een prachtige website heeft. Alle bewondering.
Het probleem rond de burgemeester is me niet duidelijk geworden, en dat
hoeft ook niet. Zijn reacties op wat er klaarblijkelijk gebeurd is zien
er niet volwassen uit, maar lijken me democratisch niet aanvaardbaar.
Daar zijn correcties voor mogelijk. Er is van alles mogelijk, een
gesprek met die burgemeester voordat alle ondergenoemde acties
plaatsvinden over meningen over zijn gedrag wil wel eens helpen. Elke
twee jaar een functionerings evaluatie, met een rapport naar de C. v K.
wil wel eens helpen. Een raadsafvaardiging voor overleg zonder enige
termijn naar de C. v K. wil wel eens helpen. Zelfs als er geen
raadsmeerderheid voor zo een actie te vinden is heeft de C. v K. oren
naar een substantieel raadsdeel. De C. v K. maakt  uit wat het vervolg
is, en dat kan natuurlijk tegenvallen, als je op pad gaat om de man te
laten verwijderen. Maar dat moet denk ik ook het doel niet zijn. Er moet
weer een werkbare situatie geschapen worden.
Maar denk ik, niet het water over de akker laten lopen. Wel iets doen.

Succes,

Wop Ates