Teveel aan Apm's Aom's en meer

Guido Koppes guidokoppes at YAHOO.COM
Wed Nov 24 15:24:40 CET 1999

Waarde Lijsters en Congresgangers,

In sommige bijdragen proef ik dat er teveel aan voorstellen, mn.
vanuit het HB naar het congres zijn gestuurd en dat daardoor de
behandeling moeilijk te volgen was en verwarrend.

Als lid van de Besluitvormings Cie moet ik toegeven dat ook
velen van ons af en toe de draad wat kwijt raakten. Een extra
werk-vergadering is er zelfs aan besteed om het geheel zo te
'bepuzzelen' dat er een werkbare behandel-volgorde uit kwam. In
het congresboek, maar ook aan het begin van de behandeling is
echter duidelijk vermeld dat de voorstellen, en de amendementen
onderwerpsgewijs aan de orde zouden komen. De bedoeling hiervan
was dat het congres over de belangrijkste zaken, de hoofdlijnen,
zou stemmen. Ik krijg de indruk dat veel congresgangers ook over
de wat minder belangrijkere details  graag uitvoering willen
discussieren en stemmen. Dat zou op dit congres hebben geleidt
tot een tijdsgebrek van wellicht een tot anderhalve dag. Ik weet
niet of dat nu de bedoeling is.

De adviesraad is dan welliswaar nog in leven, veel van de
voorstellen die het HB had ingebracht op het congres waren door
ons allen gevraagt op congres 67 en 68. Primair was dit congres
in Zutphen dus de uitvoering van wat wij wilden. Dit argument
hoor ik nog weinig.

Wat betreft het overzicht aangenomen / verworpen / etc
voorstellen: zodra alle uitslagen van dit congres zijn verwerkt,
en dat duurt in dit geval eventjes, dan zijn die natuurlijk
beschikbaar voor de leden.

Gegroet,
Guido Koppes

=====