salaris gekozen vertegenwoordigers d66

M.J.C. Houtkamp mhoutkamp at RAAD.SCHIEDAM.NL
Sun Nov 14 23:05:34 CET 1999

J.Slingerland wrote:

>  Beste Lijsters,
>
>  Hierbij een voorstel met betrekking tot de inkomens van vertegenwoordigers
>  van D66 in het nationale & Europese parlement, provinciale staten, gemeenteraden,
>  colleges van B&W, gedeputeerde staten en kabinet. Tot nog toe ontvangen deze
>  vertegenwoordigers het wettelijk bepaalde salaris waar ze een klein deel van aan de
>  partijkas afdragen. Om te voorkomen dat deze posities aantrekkelijk worden als bron
>  van inkomsten (baantjesjagers) en om de financiele positie en organisatie van d66 te kunnen
> [...]

Sorry Jan, een belachenlijk voorstel. Als oud-gemeenteraadslid weet ik
maar al te goed dat je de vergoeding nodig hebt om je vrij te kunnen
kopen uit je hoofdfunctie. Zonder dat kun je geen goed
volksvertegenwoordiger zijn.
Uiteindelijk hou je er geen cent aan over en krijg je alleen maar de
fiscus op je dak met alle problemen vandien. Sinds wanneer is de SP de
maat van alle dingen ?
Denk nog eens na. Groet, Marcel Houtkamp, Schiedam