Ziektekostenpremie stijgt 85% per 1/1/2000?

H.K. Nijkamp nijka002 at WXS.NL
Thu Nov 11 21:10:46 CET 1999

Rembert Oldenboom wrote:

> Hmmzz...
>
> Vandaag mocht ik met de post de verklaring van de Belastingdienst
> ontvangen samen met een brief van mijn particuliere ziektekosten
> verzekering. Ja, ik ben kleine zelfstandige en ik had begrepen dat
> het opnemen van kleine zelfstandigen in het ziekenfonds juist was
> gericht om de blijkbaar slechtere positie van kleine zelfstandigen
> ten opzichte van werknemers recht te trekken. Blijkbaar begrijp ik
> het volkomen verkeerd, want ik, als kleine zelfstandige, zie de
> kosten die ik betaal voor mijn ziektekostenverzekering met zo'n 85%
> [...]

Ik heb zojuist een iemeel de verzonden met de nodige kritiek op de
nieuwe wet. Het vorenstaande iemeelbericht is het levende bewijs van de
juistheid van mijn stelling. Slordige wetgeving die tot stand gekomen is
door een gebrek aan deskundigheid in de kamer op het terrein van de
inkomenspolitieke gevolgen van dergelijke maatregelen.
Ook bij de D66 fractie dus.
m.v.g.
Henk Nijkamp