Waar was je...

Kaj Leers fender at DDS.NL
Tue Nov 9 16:04:45 CET 1999

>Ik zat als een joch van 14 - toen nog achter mijn Commodore 64 - het spel
'NATO Commander' te spelen. Inderdaad, een wargame over een fictionele 3e
Wereldoorlog in Europa. Hoorde ik opeens gejuich in de woonkamer; we hadden
Duitse ooms en tantes op bezoek en die vlogen bijkans tegen het plafond. Ik
dacht dat er iets ernstigs aan de hand was, en ging kijken. Hele Duitse
familietak in tranen, van geluk, weliswaar.
>Die avond was het de laatste keer dat ik NATO Commander speelde.
>
>Ironie: tien jaar later klaagt die Duitse tak nog steeds steen en been
over de zgn. 'Wiedervereinigung'-belasting die ze moesten betalen.