Re kleine zelfstandige

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Tue Nov 9 13:47:53 CET 1999

Mijn vorige mail over "kleine zelfstandige" is niet op de lijst aangekomen.

Inmiddels heb ik wat meer onderzoek kunnen doen. En wat blijkt ?

* De belastingdienst gebruikt inderdaad de categorie "kleine zelfstandigen" als een rest-catregorie waarin ook iedereen terechtkomt die niet in loondienst is.

*  Volgens informatie van een ziektekostenverzekeraar zal de premie 8,1% van het jaarinkomen + 31,95 per maand bedragen.

*  Het gaat om een VERPLICHTE verzekering voor iedereen met een belastbaar inkomen onder 41.000 gulden.

Zoals geschreven betaal ik nu een premie van ongeveer 1000 gulden per jaar. In de nieuwe regeling betekent dat dat het inkomen niet boven de 7700 gulden mag liggen.... Bij mijn gemiddelde inkomen betekent deze regeling een lastenverzwaring van zo'n 1800 gulden per jaar.

Ik hoop dat D66 er in haar enthousiasme voor deze regeling ook aan gedacht heeft die zwaar negatieve effecten voor alleenstaande zelfstandig ondernemers te compenseren.

MVG,
Max Kok