Doordeweeks

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Wed Nov 3 00:04:58 CET 1999

>Herman Beun schreef:
><knip>
>Voor wie in continudienst werkt maakt het namelijk helemaal niet uit
>wanneer een congres of conferentie georganiseerd wordt: de kans dat
>men er vrij voor moet nemen is altijd even groot. Voor degenen die
>een "normale" ma-vr werkweek draaien maakt het wél uit: zij moeten
>altijd vrij nemen als iets door de weeks georganiseerd wordt.
><knip>

Dit is denk ik niet helemaal waar.
Als iemand nachtdienst heeft gelopen en de dag daarop vrij heeft, is hij
toch niet echt vrij.
Hij moet dan nog 6 uur slapen. Direct na het werk toch overdag naar een
evenement gaan is niet verstandig, want dan krijg je ongelukken, of in het
gunstigste geval val je in je stoel in slaap.
Daardoor moet je toch meer vrij nemen dan iemand met "normale" werktijden.
(je moet de nacht ervóór vrij nemen)
Er zijn nog veel meer haken en ogen, maar daar zal ik maar niet op in
gaan, want dan wordt dit epistel nodeloos lang.

>Theo Veltman schreef:
><knip>
>deze werknemer begint wisselend, varierend van 0600 tot 1030 ochtend en
>eindigt wisselend, varierend van 1500-0200 hrs. Verder werkt(e) deze
>werknemer veelal 6 dagen per week. Maar deze werknemer is dan ook één
>van de vele mensen die samen met enkele anderen eigenaar is van een
>kleine organisatie.
><knip>

Ik doelde mede op mensen zoals jij (mensen die werken op vreemde
tijdstippen).
Daar zijn er heel veel van in Nederland.
Helaas is de hele samenleving ingericht op 9 tot 17 werknemers.

Theo, mijn betoog was niet een persoonlijke aanval op jou, maar algemeen
bedoeld.
Ik drink er ook maar één op; word ik ook altijd rustig van.......
Proost!-))

Mark van Barschot, ik moest wel lachen om je grapje ;-)

--
Glenn Mellonius

Gebruik je ook al groene stroom?

mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net