Consultatief referendum: niet doen

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Wed May 26 10:36:37 CEST 1999

Beste Robert Jan,

Ik ben het met je eens: een consultatief referendum leidt tot een
opiniepeiling-democratie. Zonder rijping van de voors en tegens, zoals bij
een representatieve volksvertegenwoordiging en een correctief referendum wel
gebruikelijk is, krijg je Amerikaanse, vluchtige uitslagen die een
inconsistent beleid veroorzaken of verergeren.

Henk Vreekamp, Utrecht