helicopterview

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed May 26 10:21:19 CEST 1999

---------------------- Forwarded by C.I.L. Houbraken/DNB on 26-05-99 09:21
---------------------------

C.I.L. Houbraken
26-05-99 09:20

To:   "Rik Jungmann" <rik.jungmann at wxs.nl>
cc:
Subject:  Re: helicopterview  (Document link not converted)

Volgens mij wordt met helicopterview gewoon de moderne variant van de
vogelvluchtview bedoeld, die staat tegenover de kikvorsview. Dus van
buitenaf versus van binnenuit. De Amstel, pardon, Dommelsch-reclame is meer
een telescoopview; steeds op een kleiner onderdeel van het onderzoeksveld
inzoomend. En volgens mij is de term helicopterview al wel wat ouder dan
die reclame, maar misschien dat prof. Takkenberg dit slechts als voorbeeld
aanhaalde. Naar mijn idee een ongelukkig gekozen voorbeeld, tenzij Bas hier
- uiteraard onbewust - twee dingen door elkaar gehaald heeft. Of prof.
Takkenberg bedoeld iets anders dan dat ik geleerd heb bij de term
helicopterview. Enzokaniknogwelevendoorgaanmaarlaatikdatvooralnietdoen...

Groet,

Chido Houbraken

>Bas,

>Het was geen Amstel, het was een ander bier.
>Dit na.v. je bijdrage:

>Dommels...

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank