Laat maar gaan

Kaj Leers fender at DDS.NL
Sat May 22 22:28:19 CEST 1999

Beste Democraten,

Waarom laten we niet even de boel de boel en laten we de PvdA een kabinet
vormen met GroenLinks en CDA, na gehouden verkiezingen? Ik vermoed dat D66
bij deze verkiezingen fors zal moeten inleveren, maar het zal niet lang
duren eer GroenLinks in een kabinet in dezelfde gewetensnood komt als
Fischer's 'Die Grunen'. Ofwel, met onze directe electorale concurrent
(GroenLinks) zal het, in een kabinet, alleen maar slechter gaan. Immers,
dan is Kok de baas en zal GroenLinks veel moeten slikken. Laten we dan die
4 jaar uitzitten en oppositie voeren - onze eigen oppositie, en niet i.s.m.
de VVD. Ik voorspel dat ons dat geen windeieren zal leggen. In die 4 jaar
heeft D66 ook de tijd om rust te brengen in de eigen gelederen, de basis
weer te verstevigen.

Zetels, mensen, zetels. Daarmee vervul je je dromen & wensen. Laten we
onszelf niet verliezen in een hink-stap-sprong - tactiek, maar juist kijken
naar de lange termijn. D66 kan hier, na vier jaar, sterker uitkomen dan ooit.

Groet,

Kaj Leers.