de rillingen

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Sat May 22 03:11:03 CEST 1999

Ik was vier dagen in het buitenland. Teruggekomen vond ik 160 mailtjes in
mijn mailbox. Had ik niet geweten wat er gebeurd was, dan was het mij op het
moment van openen van de mailbox wel duidelijk geworden. Er heerst nationale
OPWINDING.

Browsend door de mailtjes kwam ik een pleidooi van Andor tegen om te lijmen.

Ik herinner me nog dat Jan Terlouw doorsukkelde met een kabinet dat eerst
uit PvdA, D66 en het CDA bestond, maar na afhaken van de PvdA binnen zeer
korte tijd krakend in elkaar stortte omdat de kiezer D66 niet meer begreep.
En niet alleen het kabinet, nee ook D66 was vrijwel ter ziele.

Laten we nu in 's hemelsnaam niet weer in zo'n soort val lopen.

We hebben het half-democratische rariteitenkabinet dat zich eerste kamer
noemt ontmaskerd. En we hebben bewezen dat het CDA niet absoluut
noodzakelijk is om Nederland voort te laten bestaan. Paars kan, ook zonder
ons. Ons punt is gemaakt.

Wiegel (VVD) heeft ons met opzet bij zijn volle verstand met een voltreffer
geraakt. Lijmen en doorgaan met de (onbetrouwbaar gebleken) VVD is het
slechtste wat we nu kunnen doen. Dat is niet uit te leggen.

Als Els Borst nu nog even op een chique manier aftreedt hebben we de handen
helemaal volkomen vrij.

Laat PvdA en VVD maar doorgaan. Dan groeien we weer ten koste van de
rechtervleugel van de PvdA en de linkervleugel van de VVD.

Maar, lijmen? Dat nooit....

rik.jungmann at wxs.nl