Uitstraling De Graaf

M.J.C. Houtkamp mhoutkamp at RAAD.SCHIEDAM.NL
Fri May 21 23:16:03 CEST 1999

henk vreekamp wrote:

> Beste lijsters,
>
> Een anecdote die ik jullie optimisten niet wil onthouden. Over het gebrek
> aan uitstraling / appeal van De Graaf. Op de radio hoorde ik vanmiddag dat
> de paleisbedienden op Huize Den Bosch hem niet herkenden als door Majesteit
> bestelde fractieleider. Ze lieten hem aanvankelijk dan ook niet passeren,
> kennelijk denkend dat De Graaf een of ander ambtenaartje was.
>
> Na het bezoek aan Trix bleek Thomas overigens minder gelovend in de noodzaak
> van nieuwe verkiezingen. Heeft het erfelijk staatshoofd soms wat in de thee
> [...]

Beste schorre lijster,

Dit komt bij mij over als onnodig cynisme. Thom doet goed zijn best,
werd knap kwaad bij het debat en verdient onze volle steun.
Strategisch gezien is het ingaan op de lijmsuggestie goed. Ik heb niet
zo veel behoefte aan een volkomen afbraak van onze partij door meteen en
absoluut niet in te gaan op het verzoek van het staatshoofd, ook al was
ze gekozen.

Marcel Houtkamp, Schiedam