(Fwd) Re: wiegel

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu May 20 13:34:38 CEST 1999

Forwarded message:
From:     Self <S0610658.St.PPSW.RUG>
To: Kaj Leers <fender at dds.nl>
Subject: Re: wiegel
Date: Thu, 20 May 1999 12:34:09 +0100

Kaj reageert op ?:

> Ja, maar aan de andere kant hoor ik ook weer veel mensen zeggen dat Wiegel
> de schuld draagt van de val van het kabinet. En in de media krijgt hij er
> in het algemeen ook fiks van langs, dus de neuzen zullen uiteindelijk over
> het algemeen een kant uitstaan, namelijk tegen Wiegel.

Ik krijg het nare gevoel dat de balans aan het overslaan is naar D66.
Dit voornamelijk omdat natuurlijk iedere VVD-er de bal naar ons
speelt (+ iedere CDA'er) en sommige PVDA coryfeeen doen daar ook nog
aan mee (het referendum is niet zo belangrijk om niet meer mee te
doen). Ik hoorde vanochtend op de radio dat in de krant (welke stond
er niet bij) bijna alle ingezonden brieven Wiegel complimenteerden.
We hadden en hebben misschien nog wel een voorsprong. Maar de
PR-machine van de VVD is druk bezig. Hoe staat het met onze
PR-machine (hebben we die?)?
De sterkste en meest emotionele (gespeeld of niet: "Als ik er aan
terugdenk word ik weer kwaad") aanvaller van de VVD en haar leiding
was Melkert.

Wie breekt....
Was het dan niet handiger om niet de hele regering te laten aftreden
maar alleen de D66 ministers? Nu kan het beeld inderdaad ontstaan dat
wij de regering hebben laten vallen.