Wiegel handelde in strijd met VVD-reglement

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Thu May 20 13:21:55 CEST 1999

Joris van den Wittenboer schreef:

[http://www.vvd.nl/informatie/kandidaatstelling/eerstekamer.main.shtml
]

>Vraagje: Vanuit de VVD is de reactie dat hij al gekozen was ten tijde
>van de vaststelling van het verkiezingsprogramma. Staat het ook in
>het verkiezingsprogramma ten tijde van EK-verkiezingen of gaat dit
>over de kandidaatstelling voor komende EK-verkiezingen?

Dat is vermoedelijk inderdaad het zwakke punt in het argument: het
referendum stond in 1995, bij het aantreden van de huidige senaat, wel
in het regeerakkoord maar nog niet (bij mijn weten) in het
verkiezingsprogramma 1994 van de VVD. Een interessante vraag is nu of
Wiegel en zijn collega's van de Volkspartij tegen Vrijheid en
Democratie dat voorbehoud voor de komende periode wel gemaakt hebben.
Zo niet, dan wordt het wellicht toch nog interessant om te proberen
het voorstel door de nieuwe EK te loodsen. Maar dan is wel eerst een
lijmpoging vereist.

Herman Beun                                                Arnhem
http://www.euronet.nl/~in000622/                       Gelderland
CHBeun at worldonline.nl                                   Nederland
                                                               EU
** Representative democracy is a contradiction in 4 year terms **