Wiegel handelde in strijd met VVD-reglement

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu May 20 13:59:21 CEST 1999

Herman schreef:
> Lang leve de informatiseringsmaatschappij! Op de website van de VVD
> vond ik het kandidaatstellingsreglement voor de Eerste Kamer dat in
> die partij gehanteerd wordt
> (http://www.vvd.nl/informatie/kandidaatstelling/eerstekamer.main.shtml
> ).
>
> Wiegel heeft toen hij zich kandidaat stelde voor de EK geen voorbehoud
> gemaakt over het referendum, wat hij volgens de reglementen wel had
> moeten doen. Zo principiëel en betrouwbaar is hij dus.

Vraagje: Vanuit de VVD is de reactie dat hij al gekozen was ten tijde
van de vaststelling van het verkiezingsprogramma. Staat het ook in
het verkiezingsprogramma ten tijde van EK-verkiezingen of gaat dit
over de kandidaatstelling voor komende EK-verkiezingen?
Als hij het wel had moeten doen dan moeten we dit veel meer gebruiken
om de situatie aan te pakken. Dit veegt de vloer aan met het argument
dat hij vrij is om zijn stem te bepalen.

> [...]
> meer punt(en) een voorbehoud wil maken, zal de kandidaat dit tijdig en
> schriftelijk dienen te doen
> bij het hoofdbestuur. Het hoofdbestuur is verplicht van deze
> kennisgeving melding te maken in de kandidaatstellingsvergadering."

> Herman Beun                                                Arnhem
> http://www.euronet.nl/~in000622/                       Gelderland
> CHBeun at worldonline.nl                                   Nederland
>                                                                EU
> ** Representative democracy is a contradiction in 4 year terms **

Groeten,
Joris van den Wittenboer

In a word, the special emphasis is upon the policy sciences
of democracy, in which the ultimate goal is the realization
of human dignity in theory and fact. (Lasswell)