question

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Tue May 18 12:36:00 CEST 1999

 Benno Broer<Broer.Benno at BCG.COM> forwarde:
>Here's a list of the countries that the U.S. has bombed since  the end of
>World War II, compiled by historian William Blum:
>China 1945-46
(...)
>Yugoslavia 1999

 Persoonlijk vind ik dit dus demagogisch en propaganda van de andere
 kant; ik ben niet erg geporteerd voor het vredes-activisme en wijs
 oorlog in beginsel niet af.

 Bovendien betreft het hier geen probleem van de US -of zelfs maar van
 de NATO- maar van een oerzwakke EU, van allerlei figuren die vreselijk
 'Internationaal' hebben zitten te doen en die, vanaf de top van hun
 rijste-breiberg, geen antwoord weten te formuleren op de problemen die
 zijzelf (mede)veroorzaakt hebben. De NATO is slechts instrument en de
 Amerikanen raakten er bij betrokken omdat 'Europa' een fictie zij.

 Het gaat natuurlijk om degenen die de NATO met deze onzalige missie
 hebben opgezadeld. Die deugen niet.

 Marc Fluks