Mensenrechtenorganisatie HRW over oorlog

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Thu May 13 16:39:27 CEST 1999

>Date:         Thu, 13 May 1999 12:25:31 +0200
>Sender: Diskussielijst voor leden van GroenLinks
<GROEN-LINKS at NIC.SURFNET.NL>
>From: Joost Duinhof <jduinhof at WXS.NL>
>Subject:      Re: Mensenrechtenorganisatie HRW over oorlog
>To: GROEN-LINKS at NIC.SURFNET.NL
>
>Weet de fractie hiervan c.q. kan iemand dat voorleggen? het lijkt me dat
>als de NAVO dit soort troep gebruikt, dit een kamervraag waard is.
>

>Niels Dekker wrote:
>
>> Ik las net nog iets afschuweljks:
>> Van een clusterbom exploderen vaak niet alle bommetjes. Nog jaren later
>> kan zo'n bommetje bij aanraking exploderen. In feite is zo'n
>> ongeexplodeerd bommetje het een soort landmijn. Vooral kinderen worden
>> hiervan het slachtofferD.
>>
>> De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch veroordeelt het gebruik
>> van de clusterbommen, en dringt er bij de NAVO op aan, ze niet meer te
>> gebruiken. (De NAVO liet afgelopen week clusterbommen vallen op een
>> markt en bij een ziekenhuis.)
>>
>> Zie http://www.hrw.org/campaigns/kosovo98/news.htm
>> en http://www.hrw.org/hrw/campaigns/kosovo98/cluster.htm
>>
>> Niels

BetterSystems,
Prof.Dr.A.Dirkzwager,
Educational Instrumentation Technology,
Computers in Education.
Huizerweg 62,
1402 AE Bussum,
The Netherlands.
voice: x31-35-6981676
FAX: x31-35-6930762
E-mail: aried at xs4all.nl

When reading the works of an important thinker, look first for the
apparent absurdities in the text and ask yourself how a sensible person
could have written them."  T. S. Kuhn,  The Essential Tension (1977).