Kosovo-oproep aan TK fractie

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Wed May 12 12:03:00 CEST 1999

 Hein van Meeteren <heinwvm at PALM.A2000.NL> schreef,
>De fractie kan natuurlijk de oorlog niet beeindigen. Ze kan wel als
>regeringsdeelnemende fractie haar invloed aanwenden enige sense and
>sensiblity in de hoofden en de harten van hen die beslissingen nemen te
>planten.
 Chido Houbraken <C.I.L.Houbraken at DNB.NL> voegde er aan toe,
>Hallo, boyz en girlz van de TK-fractie !
>Ik hoor al maanden geen reactie op allerlei toch wel bij de leden en de
>rest van Nederland levende onderwerpen (NAVO, Kosovo, vluchtelingen,
>alcoholpromillages). Dit is ook een manier om contact met de achterban e.d.
>te houden, hoor.
 en Vincent Nijhof <vincentn at XS4ALL.NL> voegde er een ANP bericht aan toe.
>Tweede Kamer tegen pauze in bombardementen

 Gisteren heb ik dat 'debatje' dus gevolgd.  :-(

 Ik mag het inhoudelijk dan niet met Hein eens zijn (overigens wel in
 formele zin) en ik heb zelf op deze lijst gezegd dat er geen oplossing
 meer is (dus wie ben ik om anderen te verwijten dat die het ook niet
 meer weten) maar dit was een wanvertoning van het ergste soort van de
 kant van de commisieleden en ministers.

 Men gedroeg zich als een stel marionetten (nu maar hopen dat er iemand
 aan de touwtjes trekt), draaide een grammofoonplaat met NATO propaganda
 af en dat was het dan. Ik heb van geen enkel idee kennis mogen nemen.

 Op hetzelfde moment verklaarde Rusland/China/India dat eerst de bombar-
 dementen moeten stoppen voordat er wat dan ook gebeurt maar de Neder-
 landse politici (inclusief D66) wisten beter: we moeten doorgaan want
 we zijn op de goede weg !

 Ik heb begrepen dat Rusland z'n bemiddeling wil staken (gelijk heeft
 men) dus wat wil men nu nog ?

 De aan de dag gelegde onnozelheid -nu weer dat gelieg over een ouwe
 kaart (dat was een mooie vondst want anders waren we fout geweest en
 dus geloven we dat maar)- is echt ongelovelijk. Eerst blundert de EU,
 dan de UN, dan moet Amerika de handel redden, dan blundert de NATO,
 dan moet de G8 de handel redden, dan Rusland... en zo stuntelen we
 maar door. Uiteraard ligt het aan Servie dat er niets goed gaat, dat
 spreekt -en dan weer aan China, vervolgens aan Rusland, en Irak is
 natuurlijk ook nog steeds niet te vertrouwen... Eigenlijk zijn we
 volkomen geniaal en ethisch als de Maagd Maria maar de rest van de
 wereld wil het niet zien. Eigenlijk is er iets mis met de rest van
 de wereld.

 Het lijkt wel of we inmiddels het duister der pathologie hebben be-
 treden: we zijn een beetje gek aan het worden en we worden gevaarlijk.

 Vraagje: wat zou men er van vinden als Nederland, ten tijde van de
 'politionele acties' in 'Ons Indie', gebombardeerd zou zijn geworden
 door Europese landen en Amerika ? In retrospect zouden we daar nu dus
 voor moeten zijn.

 Zomaar een associatie...

 Marc Fluks