Concept-motie voor JD-Congres: Fries als tweede rijkstaal

Inge Hagens inge at CISTRON.NL
Mon May 10 11:28:56 CEST 1999

> Het Fries is toch alleen, naast het Nederlands, een rijkstaal ?

Een taal is pas een taal, wanneer de grammaticaregels officieel zijn
vastgelegd, zo heb ik ooit geleerd. In Friesland is dat gebeurd met
het Fries, in Limburg zijn ze bezig daarmee. Ik denk inderdaad dat het
een cultureel erfgoed is dat we in ere moeten houden, maar wat is
de meerwaarde om er rijkstalen van te maken?

Inge Hagens
D66 Cuijk