Enkele vragen. (TK fracties!)

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Mon May 10 11:40:17 CEST 1999

Graag zou ik zien dat mijn achterdocht onterecht is, maar:
ALS bombarderen Chinese ambassade op "foute inlichtingen" berust lijkt het
mij ERG waarschijnlijk dat er -gezien de nauwkeurigheid van o.a.
satelliet-spionnage- van enige opzet bij die spionnage-instanties sprake is
(was het doel een veto van China tegen een redelijk Kosovo-accoord in de
Veiligheidsraad uit te lokken?). Ben ik al te achterdochtig, best mogelijk:
"een fout zit in een klein hoekje". Toch lijkt het me dat deze zaak grondig
uitgezocht moet worden en dat politici daartoe opdracht moeten geven. Ik
vrees dat er "koppen moeten vallen" om de (diplomatieke) schade te
herstellen - wie was die domme verantwoordelijke spion? Het zou het
Nederlandse parlement sieren als hierover zo snel mogelijk kritische vragen
in de kamer gesteld worden en als Nederland internationaal de noodzaak van
een grondig onderzoek aankaart.

Arie

  Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.
  To-day is to-morrow's "yesterday": build good memories and all evil will
be past.