ledenaantal D66

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Thu May 6 13:26:12 CEST 1999

Jeffreye Vossen wrote:

> Naar aanleiding van de discussie over het ledenaantal..........<knip>
>

> Herziening van de contributie-regeling:
> Minimumloon + studenten:                 50 gulden per jaar
> Minimumloon tot 45.000 gulden:          100 gulden per jaar
> 45.000 tot 60.000 gulden:               125 gulden per jaar
> 60.000 tot 75.000 gulden:               175 gulden per jaar
> 75.000 tot 100.000 gulden:              200 gulden per jaar
> meer dan 100.000 gulden:                250 gulden per jaar
> Deze regeling is complexer, maar eerlijker.
> [...]

Ik steun een wijziging van de contributieregeling (voorgesteld door de afdeling
Weert).
Maar dan met andere bedragen, zodanig dat per saldo meer wordt "verdiend" door
D66.
Het moet er op neer komen dat wie weinig verdient weinig betaald en wie veel
verdient veel meer betaalt.
Iemand die 200.000 per jaar vangt kan toch makkelijk 400 gulden per jaar
betalen.
Bedenk wel dat er weinigen erg veel verdienen, dus dat dat voor D66 weinig zoden
aan de dijk zet.
Ik ben dus voor nog meer schalen.

Op het congres in Gouda heb ik voor gestemd bij de behandeling van de wijziging.
Mijn overweging was toen:
1) Gezien het gemiddelde bedrag dat aan contributie werd betaald kon het niet
anders dan dat er wel heel erg veel minimumloners bij D66 zaten.
2) Ik geloofde daar niets van en concludeerde dat velen niet betaalden wat ze
eigenlijk zouden moeten betalen.
3) Ik zou in de nieuwe regeling zelf ineens veel minder hoeven te betalen.
Dit is een beetje kort door de bocht, en daar heb ik nu spijt van.

Het idee van een lokaal lidmaatschap is erg interessant.

--
Glenn Mellonius
mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net