ledenaantal D66

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Wed May 5 19:49:00 CEST 1999

>Onze afdeling is van mening dat het als kleine afdeling bijna onmogelijk is
>om nieuwe leden te werven. Zeker wanneer je niet (meer) in de gemeenteraad
>zit.

Mee eens. Ik ben ook maar minimumloner geworden, zodat ik tenminste nog
een beetje de ruimte heb om de lokale kas te spekken. D66 moet van onderen
komen, en dat gaat niet als leden hun hele budget naar Den Haag moeten
overmaken - daar gaan de afdelingen kapot van.

Het zorgt er in ieder geval voor dat gewoon contributie betalen al duur
genoeg is - mij zie je niet op de congressen verschijnen.

>Zijn er afdelingen die al ervaringen hebben met lokaal
>lidmaatschap/tientjesleden of iets dergelijks?

We denken er al jaren over, maar weten niet of dit wel kan/mag en wat dan
de status van de leden zou zijn. Veel potentiele lokale D66 leden worden
nu de armen van onze plaatselijke lokale partij ingejaagd, vrees ik.

Cees de Groot
vz.afd.Brummen

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>