ledental D66

Atilla Arda A.Arda at CABLE.A2000.NL
Wed May 5 08:28:15 CEST 1999

Andor Admiraal, schreef:
> Tot slot nog iets van een heel andere orde. Ik ben het met je eens dat
> sociaal-liberale jongeren onze Tweede Kamerfractie scherp moeten houden.
> Dat geldt echter voor elke D66'er en niet speciaal voor de jongeren.

Andor heeft helemaal gelijk. Regelmatig worden Opschudders aangesproken
over de zogenaamd geringe bijdrage die ze zouden leveren aan de
vernieuwing van de partij. Interessant hieraan is dat men zich blijkbaar
niet afvraagt waarom leden die nu gekozen zijn om de partij te
organiseren en een profiel te geven die taak niet op zich nemen. Nog
makkelijker zou het moeten zijn om zelf eens aan de slag te gaan met een
nieuwe koers voor D66.

De maatschappij dat ben jij! Die slogan kennen we. Voor ons geldt het
zelfde. D66 dat ben jij! Waarom heeft het 33 jaar geduurd voordat
sommigen zich gingen afvragen voor welk model gekozen burgemeester we
eigenlijk zijn? En of we dat model wel eens hadden uitgewerkt? D66'ers
hadden dat moeten doen. Wie zijn eigen huis niet onderhoudt, moet niet
raar opkijken wanneer een ander voorstelt om het krot te slopen.

Gelukkig heeft het D66-huis sterke fundamenten: de vrije mens en
radicale democratisering. We kunnen daarop een mooi huis neerzetten.
Daar hebben we leden, bestuurders en politici voor nodig. Uiteraard kan
geen enkele organisatie zonder een goede infrastructuur. We hebben dus
ook een flexibele organisatiestructuur en huishoudelijk
reglement/statuut nodig. Daarnaast is een goed gecoordineerde
professionele ondersteuning (het landelijke secretariaat) onmisbaar voor
gemotiveerde vrijwilligers. Zie hier een mooie rol voor de (betaalde)
voorzitter!

Met vriendelijke groeten,

Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://welcome.to/arda  http://www.d66amsterdam.com