Kosovo

Houbraken en Van Aalst quissama at WXS.NL
Wed May 5 08:21:51 CEST 1999

J.L. Swarte wrote:

 Eén ding wil ik nog wel kwijt: Ik voel me
> inderdaad aangesproken omdat ik al anderhalf jaar geleden op deze lijst
> aandacht heb gevraagd voor de problematiek van oorlog en vrede, de
> veiligheidssituatie in het algemeen en die in Europa in het bijzonder. Ik
> heb mijn bezorgdheid uitgesproken voor de geringe belangstelling ervoor
> binnen D66 maar de enige reactie kwam van de medewerker van Hoekema en wat
> boosheid van Hoekema zelf.

Dat is NIET waar. Ik herinner me een levendige (zij het niet altijd
vriendelijke) discussie over deze onderwerpen op deze lijst. Wat ik mij
ook herinner is dat het al gauw (ook van de kant van dhr. Swarte) ging
over de aangekondigde bezuinigingen bij Defensie en dat daar van voor-
en tegenstanders emotionele reacties op kwamen (over vliegveld
Valkenburg en over de teloorgang van Den Helder). Daarnaast is D66 een
van de weinige parijen (misschien op de VVD na) waar zo veel over de
daadwerkelijk militaire kant van vrede en veiligheid wordt gesproken.
Hetzij in D66-verband, hetzij door D66ers in een bep. functie.
Het feit dat men het niet met je eens is, wil niet zeggen dat er dus
niet over nagedacht wordt.
Excuseer, maar dit moest ik even kwijt.

Groet,

Chido Houbraken.