ledental D66

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue May 4 18:00:35 CEST 1999

At 21:07 03-05-1999 Monday , Michiel Scheffer wrote:

> Recent echter weer een
>terugval zo heb ik vernomen, vooral omdat nieuwe leden hun ei niet kwijt
>kunnen. Een zorgwekkend signaal, we moeten ons maximaal inzetten dat
>nieuwe leden kunnen participeren.

Misschien kunnen ze wel participeren, maar worden tegelijk in een moeras
van zelfgenoegzaamheid gedompeld. Zelf ben ik nu een jaar lid, en mijn
aanvankelijke liefde voor de sociaal liberalen is sluipenderwijs
getemperd.  Gedurende de Kosovo oorlog is zij zelfs gedaald tot een mager
voorjaarszonnetje, meer niet. Er is nog hoop, maar er zal iets moeten
gebeuren. Wat me het meest onthustst is de berekenendheid van enkele zich
profilerende  jongeren in D66. Het is flauw om namen te noemen, maar er is
wel een tendens voelbaar. Sociaal liberale jongeren  zouden vooraan moeten
staan in het scherp houden van de TK fractie. Het warm houden van idealen
en principes. Het verdedigen van de zinloze bombardementen kan ik nog wel
begrijpen van bepaalde geroutineerde pluche-tijgers, maar zich
`vernieuwend' noemende jongeren, die kille rekensommen maken van winst -en
verlies van mensenlevens, ervaar ik als niet al te sympathiek, en vooral
niet zo wervend voor nieuwe generaties kiezers en leden.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl