Aanval op Joegoslavie

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Thu Mar 25 13:04:39 CET 1999

At 10:01 25-3-99 +0100, you wrote:
>[etcetera]
>
>Heeft iemand ooit gezegd dat de internationale diplomatie eerlijk is? De
>uitslag hangt van ongelofelijk veel faktoren af, zoals de kracht van de
>tegenstander (China aanvallen vanwege Tibet ontketent W.O. III), de belangen
>(economische, "brandhaardpotentie"), en de onderhandelingsvaardigheden van de
>partijen.

Maar waarom dan hebben we dan de VN opgericht, niemand volgt meer de
procedures daarvan... Dus we kunnen het beter dan maar afschaffen.

> [...]
>eindeloos door blijven onderhandelen (waarover?) terwijl het moorden door
>gaat? "Sorry jongens, maar we hebben de Koerden laten stikken dus steken we
>naar jullie ook geen poot uit" Lekker consequent, dat wel...
>
>Ook ik had graag gezien dat Turken, Israeli's, etcetera, wat forser aangepakt
>werden maar ik ben heel blij dat er ten minste in _dit_ geval doorgezet is. Om
>te laten zien dat het niet altijd om economische belangen gaat, en gewoon
>omdat het het enige is wat nog rest om te pogen de Kosovaren een beetje te

Mag ik je eraan herinneren dat dit conflict begonnen is met een aanval van
de Kosovaren,, en dat de gruweldaden van de Kosovaren waarschijnlijk net zo
erg zijn als die van de Serviers..

Paul