Aanval op Joegoslavie

Herman Beun chbeun at WORLDONLINE.NL
Thu Mar 25 12:38:43 CET 1999

Glenn Mellonius <Glenn.Mellonius at inter.nl.net> schreef:

>Stel dat er in de Gemeente Mokum op een gegeven moment zoveel
Marokkanen
>wonen dat zij de meerderheid gaan vormen. Als zij dan het grondgebied
>van deze gemeente willen losweken van Nederland, dan wordt dit toch ook
>niet gepikt.

Gepikt zal het misschien niet worden, maar wat zou er zo verwerpelijk
aan zijn? Het is toch van de gekke dat mensen die niet in een bepaald
gebied wonen kunnen uitmaken wat ermee moet gebeuren! Het zijn juist die
achterlijke historische claims die de Joegoslavische ellende
veroorzaken. Wij zeggen toch ook niet dat Vlaanderen Nederlands moet
worden?

>Met andere woorden: Wat de Serviërs in Kosovo doen is absoluut
>verwerpelijk, maar hun reactie is zeer begrijpelijk.

Nee, het was wel te verwachten dat oude (res-)sentimenten een rol zouden
spelen, en daarmee zijn ze onderdeel van een realiteit waar je helaas
rekening mee moet houden. Maar begrip heb ik er absoluut niet voor.

Herman