pinochet

Laurens Bonnema l.bonnema at OPRIT.RUG.NL
Thu Mar 25 08:57:17 CET 1999

Grappige vergelijkingen trekt u hier, meneer van der Weijden,

Voor zover ik weet (en toevallig kom ik uit die regio) heeft het door
Friedman ingefluisterde beleid weldegelijk het beoogde effect gehad,
althans in Chili. Dat Reagan loog, bestrijd ik niet in het minst, maar had
dat niet veel meer te maken met het uitgeven van idiote hoeveelheden geld
aan defensie (zodat de minder bedeelden hun geld aan hun neus voorbij zagen
gaan) dan met het feit dat het idee erachter fout is? En is het niet zo,
dat het beleid van de vileine Lubbers er inmiddels de basis voor gelegd
blijkt te hebben dat het goed gaat met Nederland? Begrijp me niet verkeerd,
dergelijk beleid zie ik het  liefst niet al te lang geimplementeerd. Ook
zou ik graag zien dat de belofte aan de minder bedeelden zo gauw mogelijk
wordt ingelost, want van iemand die al niet veel heeft mag je, vind ik,
eigenlijk niets afpakken (tenzij daar ECHT goede redenen voor zijn).
Enneh... is dat niet precies dat waar D66 zich (samen met de PvdA) de
afgelopen jaren voor ingezet heeft (met enig succes, durf ik te beweren)?
Uw afsluitende vraag lijkt mij dan ook vrij eenvoudig te beantwoorden: u
maakt met dit soort kromme vergelijkingen een karikatuur van de heer
Admiraal.

Laurens Bonnema.

Op woensdag 24 maart 1999 11:21, heeft Paul van der Weijden
[SMTP:paulew at dds.nl] geschreven: