Aanval op Joegoslavie

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Mar 25 09:09:14 CET 1999

At 08:30 25-03-1999 Thursday , e.r. stolp wrote:

>Gisteren heeft het Nederlandse leger meegedaan met de aanval op Joegoslavie
>
>Volgens de grondwet mag Nederland een ander land pas aanvallen nadat daar
>in een gezamenlijke vergadering van eerste en tweede kamer toestemming voor
>gegeven is.

NL doet het in NAVO-verband, dus je stelling is wat dat betreft discutabel.
Maar ook ik heb moeite met de aanval:

* waarom Servie wel en China niet? (China onderukt al jaren het landje
Tibet, en onze koningin gaat er gezellig op de thee).

* waar was de NAVO toen Chechenia werd platgegooid door Jeltsin?

* Is Engeland ooit gebombardeerd wegens de bezetting van Noord Ierland?

* Is Israel ooit aangevallen wegens de bezetting van Palestina?

* Is Turkije ooit gepakt voor het uitmoorden van de Koerden?

* Is Spanje ooit de les gelezen wegens het vernietigen van ETA-troepen?

Enz. Waar het op aankomt is de eenzijdigheid van de acties. Servie gedroeg
(gedraagt) zich onacceptabel mbt Kosovo, dat klopt. Maar ingrijpen op basis
van de argumentatie die nu gegeven wordt is willekeur. En opportunisme.
Overigens wist ik niet dat Clingenedael aan oorlogspropaganda deed.
Waarschijnlijk betaalt het goed.

Deze oorlog is dirty, very dirty.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam