[internetspreekuur]

Mon Mar 22 02:08:29 CET 1999

At 13:45 19-03-1999, Bert Bakker wrote:

>Eerlijk is eerlijk, Atilla, jullie zijn ons voor. Maar wij (Tweede
>Kamerfractie) gaan het zeer binnenkort ook doen. Wordt al hard aan gewerkt.
>Volgens een op Internet te publiceren schema.

Het is komisch dat uitgerekend Bert Bakker dit schrijft.

Wat is het geval? Op deze lijst woedde een discussie over sociale
zekerheid meen ik. Op zeker moment verscheen er in de krant een arti-
kel waarin niet veel heel werd gelaten van de sociale dienst in Am-
sterdam. Ik ben expert op dat terrein en Bert Bakker vroeg dus - op
de lijst geloof ik - wat ik daar nou van vond?

Ik schreef Bert Bakker een uitgebreide reactie waarin ik tevens
schetste in wat voor Kafkaeske situatie ik verzeild was geraakt door
toedoen van de sociale dienst - een kwestie waar het raadslid Alkema
van D66 de tanden toen al kapot op had gebeten.

Bert Bakker had het erg druk maar beloofde een inhoudelijke reactie.
Die nooit kwam. Wel stuurde Bert Bakker na enig aandringen van mijn
kant weleens een berichtje waarin hij meldde dat een inhoudelijke
reactie nog zou volgen. Tot op heden heeft zo'n reactie mij niet be-
reikt.

D66 wordt dikwijls verweten dat de verpakking er voor de inhoud gaat.
Is het niet triest dat kamerlid Bakker juichend het volgende speeltje
aankondigt en intussen een burger die hem op verzoek zijn ervaringen
met een volkomen krankjorem geworden sociale dienst vertelde gewoon
laat barsten?

Erik vdMb