Computers, In 't Amsterdams Onderwijs

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sun Mar 21 08:45:07 CET 1999

>Dit is een misleidende analogie.

Dat is absoluut geen misleidende analogie. Overigens: naar mijn mening
zijn leraren inderdaad niet tot systeembeheer in staat. Ondanks het feit
dat de brainwashcampagne van Microsoft de meeste mensen inmiddels anders
laat denken, is systeembeheer nog steeds een vak.

>Het CIAO-project is volkomen geflopt. En waarom? Omdat er niet is na-
>gedacht over de vraag: *wat willen we er mee?* Er is uitsluitend geke-
>ken naar de techniek en naar mogelijke struikelblokken bij die techniek.

Daar heb je gelijk in. Maar wat je op scholen wilt hebben is een stabiel
platform waar je diensten en functies op aan wilt bieden - geen gedonder,
knop aan en werken. Als bij het CIAO project slechts naar het eerste, en
niet naar het tweede is gekeken, is dat fout. Maar dat mensen een tweede
stap niet nemen betekent nog niet automatisch dat de eerste stap fout was!

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>