De diepte van sociaal-liberaal

Michiel Scheffer mrscheffer at WXS.NL
Thu Mar 18 23:47:40 CET 1999

Beste Lijsters,

Toch tijd om Ed Grootaarts bij te staan ten opzichte van Henk Vreekamp.
Ik ben ook al op de korrel door hem genomen en ik nam daar genoegen mee,
laat zijn kwalificatie een geuzennaam zijn. Op zijn zwarte lijst
voorkomen betekent in goed gezelschap vertoeven. Wie saat er opde witte
lijst. Ik ben ook van de plantsoenedienst want zoals Voltaire zei: il
faut cultiver son jardin.

Het zwartgallig cynisme van Vreekamp en gratuite beledigingen van zijn
bijdragen overheersen te vaak zijn soms brilliante analyses. Het is niet
altijd eenvoudig om het optimsime van de wil tegenover het pessimisme
van de geest te plaatsen. Voor niemand -analyseren is makkelijker dan de
synthese te realiseren die noodzakelijkis om een politiek project  te
definieren en uit te voeren. Dit veronderstelt het vermogen om
priorteiteiten te stellen en consequent te handelen.

Ik had liever dat hij zich concentreert op het aandragen van bouwstenen
voor een democaryiosch perspectief dan op een guerilla-oorlog van achter
de geraniums via de van rijkswege betaalde E-Mail account van zijn
vrouw. Hoe zit het met net-etiquette overigens in dit verband.

VrGr

Michiel Scheffer