AW: AW: Klokkenluiders

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Mar 18 11:18:31 CET 1999

At 10:41 18-03-1999 , Marc-Jan Ahne wrote:

>En je moet voorkomen dat degene aan wie hij/zij rapporteert niet
>persoonlijk/functioneel belang heeft bij het toedekken van bepaalde zaken.
>Rapporteren aan gekozen parlementariërs lijkt me daartoe de beste oplossing.
>Dus uiteindelijk de weg die Van Buitenen heeft gevolgd maar via een
>onafhankelijk tussenpersoon en niet aan één fractie maar aan alle.

Inderdaad, dus een functionaris of instantie tussen alle partijen in: een
intermediair tussen parlement en ambtenaar, een mediair tussen ambtenaar en
OM, een mediair tussen ambtenaar en ambtelijke top en een mediair tussen
ambtenaar en politiek bestuur (regering, ministers etc).
aan de discretionaire bevoegdheid van deze functionairs (`vertrouwensman')
moet het overgelaten worden waarheen de informatie gaat, of welke actie
opportuun is. Van Buitenen heeft er in mijn ogen teveel een Groenlinks show
van gemaakt, maar hou me ten goede.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl