Reactie

Atilla Arda arda at CISTRON.NL
Thu Mar 18 10:57:15 CET 1999

De afgelopen weken is op deze lijst een fel debat gevoerd. Eerst over
woonboten, daarna over lokale politiek en uiteindelijk over personen.
Niet tot ieders genoegen. Er zijn zelfs mensen door dit debat van de
lijst vertrokken.

Mijn naam is veelvuldig gevallen; ik ben immers de fractiewoordvoerder
in het water- en
woonbotendossier. Ik heb er bewust voor gekozen niet deel te nemen. Over
het waarom van die keuze
het volgende.

Zoals jullie uit het persbericht hebben kunnen opmaken heeft de hele
fractie zich de benen uit het lijf gelopen om dit resultaat te bereiken.
Dag en, meer dan ons lief was, ook nacht. Dat is niet makkelijk geweest:
het samen eens worden kost tijd en energie. Maar het heeft dan ook wel
wat opgeleverd.

Iedereen heeft kunnen begrijpen dat dit onderwerp niet het makkelijkste
was tussen de partijen van de coalitie. Als kleinste coalitiepartij heb
je dan voorzichtig en verstandig te opereren.

Niet iedereen realiseert zich dat, maar deze lijst is behoorlijk
openbaar. Er is tenminste een landelijke krant die meeleest. Dat is niet
erg, hallo AD ;-), maar in een politiek proces wel een factor om te
overwegen. Ik was en ben niet voor achterkamertjespolitiek; dit dossier
is ook zo 'op straat' behandeld dat die term hier niet aan de orde is.
Wel was het nodig dat de fractie een paar dagen ruimte had om resultaten
te bereiken. Dat is dan ook zodanig gelukt dat het uiteindelijke beleid
in forse mate het onze is geworden.

Het debat ging ook over personen. Iemand heeft me hier zelfs als
sluipmoordenaar betiteld, al komen van dat adres wel vaker
kwalificaties, soms in relatie met mijn geboorteland, die niet nodig
zijn. Dat moet dan kennelijk zo. Het is niet mijn opvatting van een
volwassen politiek debat voeren, op internet of daarbuiten.

En nu ga ik m'n nachtrust inhalen.

Atilla Arda             D66-fractie Gemeenteraad Amsterdam
http://arda.op.het.net  http://www.d66amsterdam.com