De diepte van sociaal-liberaal

Walther Schoonenberg walthers at XS4ALL.NL
Thu Mar 18 08:19:49 CET 1999

>Volgens mij is het aanzien van D66 als frisse en tolerante partij sowieso
>geschonden door het absurde woonboten-standpunt. Dat de wedhoudster een
>zeiklijster is, wil ik best geloven - wat mij als eenvoudige burger het
>meest steekt zijn toch de standpunten. Een rare wethouder in de waagschaal
>leggen voor een raar besluit lijkt me een beetje te veel van het goede.

Het is geen 'absurd' woonboten-standpunt. Het is juist heel fris dat D66 die
er hard aan heeft gewerkt van de binnenstad van Amsterdam een beschermd
stadsgezicht te maken het in ons "politiek-correcte" klimaat aandurft de
ongestructureerde groei van de woonboten in de Amsterdamse binnenstad ter
discussie te stellen zoals jaren geleden al bepleit is door de Amsterdamse
Raad voor de Stadsontwikkeling (ARS). Dat is een geen absurd standpunt, het
tegendeel (illegale woonboten voor de zoveelste keer gedogen waardoor het
probleem alleen maar wordt vergroot) is juist absurd. Daar zullen wij mee
doorgaan, want de leden willen dat en ook, daarvan ben ik overtuigd, de
meeste Amsterdammers. En daarmee zou ik aub deze discussie (die niets nieuws
meer oplevert) willen beeindigen.

Walther Schoonenberg