Nieuwe lijst Amsterdam

Carlo Hagemann carlo.hagemann at TIP.NL
Thu Mar 18 07:59:22 CET 1999

Dag Amsterdammers en andere overgebleven lijsters,

Ik vind het prima dat er onderwerpen worden besproken die mij niet
interesseren. Ik huldig het principe van 'hoe meer keus, hoe beter'. En de
Amsterdamse kwestie heeft toch wat leven in de brouwerij gegeven.

Voorwaarde is wel dat je de mogelijkheid moet hebben om op eenvoudige wijze
mailtjes te deleten. En een voorwaarde daarvoor is dat mailtjes die over
EEN onderwerp gaan ook dezelfde subject-header moeten hebben en houden.

Als ik zie dat het subject 'woonboten' verandert in 'Amsterdamse perikelen'
- en nadat iemand zegt dat hij alle mailtjes met 'amsterdam' in de heading
eruitfiltert - weer verandert in: 'stemgedrag bij afdelingsvergadering',
dan wordt dat allemaal bemoeilijkt.

Ik stel dus voor dat de digitale-cafebazen 'dwingend suggereren' dat
discussies onder EEN titel worden gevoerd en niet door iedereen
afzonderlijk worden benoemd. (natuurlijk mag het best een keer veranderen
als de inhoud erom vraagt, maar hou het beperkt).

En verder stel ik voor dat we vriendelijk blijven en elkaar niet direct van
'schaamteloze breuk met de netiquette' en andere verschrikkelijke dingen
beschuldigen.

Als eenvoudige lurker dreig ik dan altijd weer af te haken.

Vriendelijke groet daarom,

Carlo Hagemann
Almere

P.S. Ik zit in een paradox gevangen: als ik de subject heading niet aanpas,
leest waarschijnlijk niemand deze mail. Als ik hem wel aanpas, ga ik recht
tegen mijn eigen argumenten in. Ai!