vraagje over stemmen op een afd vergadering

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed Mar 17 10:47:48 CET 1999

At 09:20 17-03-1999 , Walther Schoonenberg wrote:

>De motie is door vijf personen (Ronald Lubberts, Guido Frankfurther, Vincent
>Nijhof, Walther Schoonenberg en Kees Stoffel, dwz leden van de afdeling
>Binnenstad) ingediend op twee ledenvergaderingen

En dan nu het leuke: Kees Stoffel, indiener,  is de man die mijn
oppositiegeluid (minderheidsgeluid dus)  wegbrulde met krachttermen, en
Guido Frankfurther (indiener)  was ... u gelooft het niet, de voorzitter
van die vergadering, die dus het woord moest verdelen.  Na een inleiding
van twee-en en half uur (bij wijze van spreken)  van een van de indieners,
kreeg de minderheid (ik in mijn dooie eentje dus) pro forma het woord, in
een ietwat rumoerig zaaltje, waar niet geluisterd werd, en waar de
voorzitter maande tot snelsnelsnel `want er moet gestemd worden'.
Democraten aller landen, wat een farce. En om met Henk Vreekamp te spreken:
 staat dit het hele land te wachten? Vraag twee: als deze lijst afgesloten
wordt voor dit soort klachten (we schijnen niet meer over de hoofdstad te
mogen praten) , waar kan ik dan godsnaam nog naar toe? Er moet toch een
forum zijn waarin ik dit soort dingen in een breder verband aan de orde kan
stellen? We leven toch niet in een bananenrepubliek?

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl