De diepte van sociaal-liberaal

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Wed Mar 17 09:56:23 CET 1999

Beste Vincent,

1. Ik ken de betrokken personen niet persoonlijk - godzijdank kennelijk.
2. Als simpele ziel ga ik er van uit dat de Mokumse Democraten niet allemaal
krankzinnig zijn hoewel ze allen in ieder geval theorievijandig zijn.
3. De kans op een hysterische locale lijsttrekker zal nog kleiner zijn.
4. Vervolgens denk ik dat persoonlijk gedrag en groepscultuur het resultaat
kunnen zijn van een benarde electorale positie en een gebrekkige
ideologische positionering.

De vraag is nu: is dat gesodeju te Mokum typisch voor het gettokarakter van
die stad, of is het de voorbode van wat een slinkend D66 elders nog te
wachten staat? Ik neig naar dit laatste.

Dat men kuipt, elkaar afbekt, de concurrentie een handje helpt - ik denk dat
zoiets het gevolg is van een neergaande politieke recrutering. Wie wil er
immers nog 'politiek gaan'? De echte kwaliteit zit kennelijk elders. Als
partijen verschrompelen tot kader-partijen, dan stijgt de kans op
schorriemorrie.

Trouwens, vind je dat die Wolfensperger ook uitgezet moet worden wegens
geringe sociaal-liberale diepte?

Met vriendelijke groet,

Henk Vreekamp, Domstad (om te voorkomen dat iemand steeds delete op
U-weetwel)